Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζουμε τη χρήση του υδάτινου στοιχείου της περιοχής μας!
Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024
Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΝΑΟΥΣΑΣ- Η χρήση του υδάτινου στοιχείου της περιοχής
Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024
Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας - Δημιουργία "Νερόμυλου - Υδροτροχού"
Δημιουργία "Νερόμυλου- Υδροτροχού"
Η πόλη της Νάουσας είχε στο παρελθόν τόσο μεγάλη ανάπτυξη χάρη στη δύναμη του ποταμού της "Αράπιτσα". Κατά μήκος του ποταμού υπήρχαν πολλά εργοστάσια και υδρόμυλοι. Στις μέρες μας στην είσοδο της πόλεως έχει τοποθετηθεί ένα αντίγραφο ενός παλιού νερόμυλου για να θυμίζει στον διαβάτη την ταυτότητα και την παράδοση της πόλης, δηλαδή τα νερά, την κλωστοϋφαντουργία και την αγροτική παραγωγή.
Επιθυμώντας να αποτυπώσουμε αυτήν την σπουδαία πλευρά της πόλης μας, αρχικά μεταβήκαμε στον Άγιο Νικόλαο όπου συγκεντρώσαμε υλικά και νερό από το ποτάμι. Με το νερό πλάσαμε το δικό μας πηλό! Έπειτα φτιάξαμε έναν παραδοσιακό νερόμυλο και ζωγραφίσαμε τον πηλό με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτυπώνει το περιβάλλον εκείνης της εποχής!
Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε!!
Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024
Ε.Ε.Ε.ΕΚ Γρεβενών
Γρεβενών Γρεβενίτης
Το
μικρό μας ποτάμι, συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων, γύρω από το οποίο χτίστηκε η
πόλη των Γρεβενών, αποτελεί το αντικείμενο μελέτης του σχολείου μας. Το
φωτογραφίσαμε μια μέρα βροχερή και φυσικά, την αμέσως επόμενη μέρα που χιόνισε.
Έτσι λοιπόν «κρατήσαμε» στο φωτογραφικό μας άλμπουμ αρκετές διαφορετικές όψεις του. Στο εργαστήριό
μας στο σχολείο, μιλήσαμε για το ποτάμι. Τι είναι και πως δημιουργείται.
Συζητήσαμε για τα διάφορα στοιχεία που το αποτελούν, όπως, το νερό, τα δέντρα
όπως λεύκες, ιτιές, τις δύο όχθες του, τις αγριοκαλαμιές, τα βάτα, καθώς και
για τα ζώα που ζουν εκεί όπως τα βατράχια, τις σαύρες, τα πουλιά, διάφορα
αρπακτικά όπως κουκουβάγιες και πολλά άλλα. Ξεκινήσαμε επιγραμματικά να
αναλύουμε κάθε επιμέρους στοιχείο που αποτελεί το ποτάμι της πόλης μας. Δηλαδή,
όσον αφορά στα μορφολογικά στοιχεία, ξεκινήσαμε με τις γραμμές που συναντάμε σε
ένα ποτάμι, για παράδειγμα, παράλληλες καμπύλες στις όχθες ή διαγώνιες και
κάθετες στα δέντρα και στα κλαδιά τους κοκ. Περάσαμε στα σχήματα, όπως το σχήμα
της γέφυρας, διάφορα αφηρημένα σχήματα επάνω στο νερό, σχήματα στον φλοιό των
δέντρων κλπ. Με συντομία επίσης αναφερθήκαμε στα χρώματα, στο φως και στη σκιά
που συναντάμε στο ποτάμι, τους καθρεφτισμούς-αντανακλάσεις από τον ουρανό και
από τα γύρω δέντρα, φυτά ή κτίρια.
Η
έρευνά μας θα προχωρήσει και θα εμβαθύνει με περισσότερη ανάλυση στο κάθε
μορφολογικό στοιχείο που μπορούμε να αντλήσουμε-ανακαλύψουμε στον Γρεβενίτη, περιγράφοντάς
το μεμονωμένα αλλά και στο σύνολο, προχωρώντας ευελπιστούμε, εκτός από την
χλωρίδα και την πανίδα, ακόμα και στον μικρόκοσμο του νερού, των φυτών, των
φύλλων, στα διάφορα υλικά που απαρτίζουν τα μέρη του ποταμού κλπ.
Επειδή
για αρχή, μας εντυπωσίασε το «υδάτινο στοιχείο» που έπεσε από τον ουρανό με τη
μορφή του χιονιού και κάλυψε τα πάντα με την λευκότητά του, αποφασίσαμε σαν
πρώτο έργο μας να προβάλλουμε αυτή την αντίθεση μεταξύ σκούρου και ανοιχτού,
μαύρου και άσπρου, στον χώρο του ποταμού. Έτσι λοιπόν με βάση μια φωτογραφία
που βγάλαμε, αφού την μετατρέψαμε σε ασπρόμαυρη, δούλεψαν τα παιδιά με μαύρο και
άσπρο κάρβουνο καθώς και με τη χρήση γόμμας και απέδωσαν τα λευκά και τα μαύρα
του ποταμού , της γέφυρας, ενώνοντάς τα με τους γκρίζους τόνους του νερού και
των δέντρων.
Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024
Γνωρίζοντας τον Τριπόταμο, το ποτάμι της Βέροιας
Η Βέροια είναι η πόλη με τα άφθονα νερά! Η ασβεστολιθική σύσταση του Βερμίου όρους, στους πρόποδες του οποίου είναι οικοδομημένη, έχει ως αποτέλεσμα την προικοδότησή της από τη φύση με πολυάριθμες πηγές και το ποτάμι της, τον Τριπόταμο. Τη διασχίζει κατά μήκος του άξονά της από Νότο προς Βορρά και με τη δράση του μέσα στους αιώνες διαμορφώνει το γεωγραφικό ανάγλυφο της ευρύτερης περιοχής. Ο ποταμός Τριπόταμος, περνάει μέσα από τη Βέροια, κατευθύνεται προς το Μακροχώρι, και καταλήγει στην Τάφρο 66.
Στο φυσικό περιβάλλον του Τριπόταμου συνυπάρχουν: νερό, έδαφος, αέρας, φυτά, ζώα και ο άνθρωπος. Διατηρούν μεταξύ τους σχέσεις αλληλεξάρτησης και ισορροπίας, δημιουργώντας ένα καλά οργανωμένο οικοσύστημα. Κάθε μεταβολή στην ισορροπία του οικοσυστήματος, έχει συνέπειες στη ζωή όλων των οργανισμών (μεταξύ αυτών και ο άνθρωπος) που ζουν στο περιβάλλον του Τριποτάμου. (Παπακανάκης, Μπαρμπαρούση, 2023)
Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον σύλλογο "Φίλοι του ποταμού Τριπόταμου Βέροιας", και ιδιαίτερα τον κ. Π. Παπακανάκη, όπου την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου επισκέφθηκαν το σχολείο μας. Στην επίσκεψη αυτή συζητήθηκε η ιστορία του Τριποτάμου, ο περιβάλλοντας χώρος και μια πιθανή επίσκεψη στον ποταμό τον Απρίλιο. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Π. Παπακανάκη, για την δωρεά των βιβλίων στο σχολείο μας, τα οποία έχουν εκδώσει ως σύλλογος.
Βιβλιογραφία
-Π. Παπακανάκης, Μ. Μπαρμπαρούση, 2023. Ο Τριπόταμος, το ποτάμι της Βέροιας. επιμέλεια και εκτύπωση Super Course και Κ.Ξ.Γ Λέξις.
Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024
“Αδιαφιλονίκητο νερό και όνειρα” 2024 Στο Εν.Ε.Ε.Γυ.-Λ. Κοζάνης - Άνω Κώμη
Βακιρτζή Βασιλεία Εικαστικός ΠΕ08, Βασιλειάδου Θεοδώρα Μαθηματικός, ΠΕ03 Πασχώνη Βασιλική Φιλόλογος ΠΕ02
Με πολλή χαρά ξεκινήσαμε το πρόγραμμά μας τη φετινή χρονιά, στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων. Στόχος μας να έρθουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας , κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος, σε επαφή με την έννοια του νερού ως το πολυτιμότερο αγαθό της φύσης και της ανθρώπινης ύπαρξης. Θελήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα , ως προς τη γνώση και τις επιστήμες, σε σχέση με τη ρεαλιστική του διάσταση αλλά και με ποιητική προσέγγιση μέσα από τις τέχνες (εικαστικά, μουσική, λογοτεχνία φωτογραφία, κινηματογράφος κ.α.).
Η σύνδεση με το δίκτυο "ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι" μας άνοιξε ένα άλλο παράθυρο και το αγκαλιάσαμε με ενθουσιασμό, μικροί και μεγάλοι! Καλώς σας βρήκαμε λοιπόν!
Πρώτη δράση!
Άνω Κώμη Κοζάνης
Τα υλικά μας - έργα μας.
Τα έργα μας.
Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024
Ε. Ε. Ε. ΕΚ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Ορμώμενοι από τις πέντε πηγές της Πενταβρύσου δημιουργήσαμε έργα με διαφορετικά υλικά (με ξύλομπογιές, κολάζ με γκοφρέ χαρτί και κολάζ με πλαστελίνη) θέλοντας να προβάλλουμε την ταυτότητά της κοινότητας.
Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024
Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024
Τη Δευτέρα 05 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 2η συνάντηση εργασίας των μελών του πολιτιστικού δικτύου "ΕΕΕΕκ του Ύδατος Ορμώμενοι", που συντονίζει το ΕΕΕΕΚ Έδεσσας και ο Σύμβουλος Καλλιτεχνικών ΠΕ08 κος Παλιάτσιος Γεώργιος.
Οι μαθητές/τριες αφού πραγματοποίησαν έρευνα παρουσίασαν με τρόπο ευφάνταστο την ταυτότητα του υδάτινου στοιχείου τους!
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ παρουσιάσεις!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε όλους τους συντελεστές!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ:
1. ΕΕΕΕΚ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
2. ΕΕΕΕΚ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
3. ΕΕΕΕΚ ΒΕΡΟΙΑΣ
4. ΕΝΕΕΓΥΛ ΒΕΡΟΙΑΣ
5. ΕΕΕΕΚ ΝΑΟΥΣΑΣ
6. ΕΕΕΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
7. ΕΕΕΕΚ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
8. ΕΝΕΕΓΥΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
9. ΕΕΕΕΚ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ
10. ΕΝΕΕΓΥΛ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ
11. ΕΕΕΕΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
12. ΕΝΕΕΓΥΛ ΚΟΖΑΝΗΣ
13. ΕΕΕΕΚ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
14. ΕΕΕΕΚ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024
2η Διαδικτυακή συνάντηση 05 Φεβρουαρίου 2024
Η σημερινή συνάντηση ήταν αφιερωμένη στην παρουσίαση της ταυτότητας του υδάτινου στοιχείου, με σκοπό το κάθε σχολείο να εστιάσει στο υδάτινο στοιχείο της περιοχής του.
Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Βέροιας και η συντονιστική ομάδα του, για αυτή τη συνάντηση επέλεξαν να ασχοληθούν με τον κύκλο του νερού. Σε επόμενη δράση θα επισκεφθούμε τον Άγιο Νικόλαο Νάουσας και θα υπάρξει συνεργασία με τον τοπικό σύλλογο φίλων του Τριποτάμου.
Ο κύκλος του νερού είναι ένας συνεχής και φυσικός τρόπος μετακίνησης του νερού στη Γη. Αρχίζει με την εξάτμιση, όπου το φως του ήλιου θερμαίνει το νερό από την επιφάνεια της γης και το μετατρέπει σε ατμό. Στη συνέχεια, ο ατμός συναντά ψυχρότερες συνθήκες και σχηματίζει νέφη, ενώ με τη βροχή ή το χιόνι επιστρέφει στην επιφάνεια της γης.
Το νερό περνά από διάφορους "σταθμούς" κατά τη διάρκεια αυτού του κύκλου, όπως ποτάμια, λίμνες και ωκεανούς, παρέχοντας ζωτική υποστήριξη για τη ζωή σε όλους τους οργανισμούς.
Επομένως, ο κύκλος του νερού συνεχίζεται σε ένα ατελείωτο κύκλο, διατηρώντας την ισορροπία του οικοσυστήματος.
Αφού πρώτα μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού, και είδαμε στο site του ψηφιακού μουσείου νερού https://museumh2o.gr/ τη διαδικασία, παίξαμε διάφορα παιχνίδια που έχει το ίδιο το site. Εκεί είδαμε πολλά αντικείμενα που χρησιμοποιούμε από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα. Ακούσαμε τραγούδια για το νερό και παίξαμε με πλαστελίνες. Δημιουργήσαμε τοπία με έντονα χρώματα, όπως ένα αγρόκτημα όπου εκτός από τους αγρότες υπάρχουν και ζώα, αλλά και χωράφια με ποτάμι και άλογα.
Τέλος, είδαμε πως είναι η θάλασσα με τα ψαράκια, γλάρους, φλαμίνγκο, και βάρκες. Για όλα αυτά εκτός από τις πλαστελίνες χρησιμοποιήσαμε και Playmobil. Έπειτα αφού τα βγάλαμε φωτογραφίες δημιουργήσαμε ένα stom motion video.
2η Διαδικτυακή συνάντηση - 05 Φεβρουαρίου 2024
Κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης το κάθε σχολείο είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το υδάτινο στοιχείο της περιοχής του μέσα από τις δημιουργίες των μαθητών/τριών του.
Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας επέλεξαν να παρουσιάσουν το ποτάμι της πόλης και συγκεκριμένα το χώρο "θυσίας". Αρχικά μετέβησαν στο συγκεκριμένο μέρος, παρατήρησαν τον περιβάλλοντα χώρο και αποτύπωσαν όλα όσα είδαν σε καμβά.