Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025


 

ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό

 

Γενική Περιγραφή

Η δράση «ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό» αποτελεί ένα Δίκτυο συνεργασίας μεταξύ 7 Ειδικών Σχολείων (ΕΕΕΕΚ) από διάφορες περιοχές, με κοινό άξονα τα εικαστικά και την περιβαλλοντική-καλλιτεχνική έκφραση. Η θεματική των φυσικών στοιχείων νερό και χώμα λειτούργησε ως αφόρμηση για δημιουργία, εξερεύνηση, διάλογο και συλλογική συμμετοχή.

Πρόκειται για μια καινοτόμο εκπαιδευτική πρωτοβουλία που συνέδεσε την ειδική αγωγή, την τέχνη, την οικολογία και την κοινότητα, ενισχύοντας τη διασχολική δικτύωση και την ένταξη των μαθητών σε ενεργούς, δημιουργικούς ρόλους.


Στόχοι της Δράσης

  • Η ανάπτυξη ενός δημιουργικού διαλόγου ανάμεσα στα ειδικά σχολεία μέσα από τα εικαστικά.
  • Η ενδυνάμωση των εκφραστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με αναπηρία.
  • Η συνεργασία σχολείων, φορέων και τοπικής αυτοδιοίκησης.
  • Η ανάδειξη της πολυμορφίας της σύγχρονης εικαστικής σκέψης μέσω του πρίσματος της ειδικής αγωγής.
  • Η διαμόρφωση ενός σταθερού εκπαιδευτικού πυρήνα για μελλοντικές δράσεις.

Κύρια Σημεία και Αποτελέσματα

  1. Γνωριμία και δικτύωση
    Η συνάντηση και η αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών από τα επτά ΕΕΕΕΚ δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς, θεμέλιο για μελλοντικές συνεργασίες και συνέργειες. Η ανταλλαγή εμπειριών και οπτικών πυροδότησε πρωτότυπες δημιουργίες και σχέσεις εμπιστοσύνης.
  2. Ομαδική εικαστική έκθεση
    Η δράση κορυφώθηκε με μια συλλογική έκθεση έργων, όπου παρουσιάστηκαν σύγχρονες εικαστικές προσεγγίσεις από τους μαθητές, με ευρηματική χρήση φυσικών υλικών και έντονη συμβολικότητα. Η έκθεση ανέδειξε όχι μόνο το ταλέντο των παιδιών, αλλά και τη δύναμη της συνεργασίας.
  3. Συνεργασία με φορείς
    Η ουσιαστική συμπόρευση με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Έδεσσας-Γιαννιτσών και ο ενεργός ρόλος του Δήμου Έδεσσας ενίσχυσαν τη βιωσιμότητα της δράσης, προσδίδοντας κύρος και υποστήριξη. Τοπικοί φορείς λειτούργησαν ως γέφυρα σύνδεσης με την κοινωνία.
  4. Ανάδυση προτάσεων για το μέλλον
    Η εμπειρία άφησε προτάσεις και ιδέες για την επόμενη χρονιά, με στόχο την επέκταση του δικτύου, την εμπλοκή περισσότερων ειδικοτήτων και την εμβάθυνση σε νέες θεματικές.

 

 

Αναλυτικός Χρονοδιάγραμμα & Εμπλουτισμένη Αποτίμηση

Δικτύου «ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό» (Ιανουάριος-Μάιος 2025)


1. Χρονοσειρά Δραστηριοτήτων

Ημερομηνία

Δράση

Σκοπός / Κύρια σημεία

22 Ιαν 25

Διαδικτυακή έρευνα – προβολή φωτο- & βίντεο για θρύλους νερού/χώματος

Εισαγωγή μαθητών στη μυθολογία • κινητοποίηση φαντασίας

29 Ιαν 25

α) Συνάντηση Συντονιστικής Ομάδας
β) 1η Συνάντηση ολοκλήρου Δικτύου (7 ΕΕΕΕΚ)

Σύσταση ρόλων • καθορισμός στόχων • γνωριμία σχολείων

05 Φεβ 25

Επίσκεψη σε καταρράκτη Κάρανο – βιωματική αλληλεπίδραση

Συλλογή αισθητηριακών ερεθισμάτων • δημιουργία AI-θρύλου «Νεράιδα»

10 Φεβ 25

Κατασκευή έργου «Η Νεράιδα του Καταρράκτη» (πηλός, νερό)

Μετασχηματισμός μύθου σε απτό εικαστικό αντικείμενο

25 Φεβ 25

α) Συντονιστική Συνάντηση
β) 2η Πανδικτυακή παρουσίαση — 1ο Εικαστικό Project («Θρύλος Νερού»)

Κριτική, ανατροφοδότηση, διαμοιρασμός καλών πρακτικών

03 Μαρ 25

Συντονιστική Συνάντηση

Τεχνικός συντονισμός δεύτερου project

15 Μαρ 25

Συλλογή χώματος – δημιουργία μακέτας εγκατάστασης (εμπν. Nils Udo)

Προετοιμασία κεντρικού έργου ομαδικής έκθεσης

27 Μαρ 25

3η Πανδικτυακή παρουσίαση — 2ο Εικαστικό Project («Χώμα & Νερό στην Τέχνη»)

Διερεύνηση καλλιτεχνικών αναφορών • ανάπτυξη κριτικού λόγου

09 Μαϊ 25

Συντονιστική Συνάντηση

Οριστικοποίηση εκθεσιακής διάταξης & logistics

19 Μαϊ 25

Στήσιμο & επιμέλεια ομαδικής έκθεσης στο Χατζηγιάννειο, Έδεσσα

Επαγγελματική μουσειακή παρουσίαση έργων

20 Μαϊ 25

Δια-ζώσης συνάντηση όλων των σχολείων: περίπατος Καταρρακτών → έκθεση → τελική αποτίμηση

Κοινότητα πράξης • εμβάθυνση σχέσεων • ζωντανή αναστοχαστική συζήτηση


2. Δείκτες Επιτυχίας

Άξονας

Ενδείξεις / Τεκμήρια

Συμπερίληψη & Δικτύωση

Συμμετοχή 7 ΕΕΕΕΚ σε 6 περιφερειακές ενότητες • 10+ σύγχρονες & ασύγχρονες διασχολικές δράσεις

Καλλιτεχνική Παραγωγή

2 θεματικά projects • 1 κεντρική εγκατάσταση • 35+ ατομικά έργα (ζωγραφική-πλαστική-μικτές τεχνικές)

Περιβαλλοντική Σύνδεση

Επιτόπιες δράσεις σε φυσικούς τόπους (καταρράκτες, παραποτάμια ζώνη) • χρήση γήινων/υδατικών υλικών

Συνεργασίες Φορέων

ΚΠΕ Έδεσσας-Γιαννιτσών, Δήμος Έδεσσας, Χατζηγιάννειο Π.Κ. • παροχή χώρων, τεχνικής υποστήριξης, προβολής

Καινοτομία Μάθησης

Ενσωμάτωση AI storytelling, βιωματικών εργαλείων, σύγχρονης τέχνης (π.χ. προσέγγιση Nils Udo)

Βιωσιμότητα

Διατυπώθηκαν 5+ προτάσεις για νέα θεματικά πεδία 2025-26 • επιθυμία επέκτασης δικτύου


3. Ποιοτική Αποτίμηση

  • Γνωστική & κοινωνική ενδυνάμωση μαθητών: παρατήρηση αυξημένης αυτενέργειας, συνεργατικού πνεύματος, δεξιοτήτων αφήγησης.
  • Ορατότητα της ειδικής αγωγής στην τοπική κοινωνία: η έκθεση συγκέντρωσε κοινό εκτός σχολικών κοινοτήτων, προβάλλοντας τη δημιουργική δυναμική των ΕΕΕΕΚ.
  • Διαθεματική μάθηση: συνδυασμός περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καλλιτεχνικής πρακτικής, ψηφιακής τεχνολογίας (AI), τοπικής ιστορίας.
  • Επαγγελματική επιμέλεια & αισθητική: η παρουσίαση στο Χατζηγιάννειο ανέβασε το επίπεδο, καλλιεργώντας απαιτήσεις επαγγελματικού αποτελέσματος.

4. Προκλήσεις που Αναδείχθηκαν

  1. Χρονικός συντονισμός 7 σχολείων → ανάγκη για ακόμη πιο ευέλικτα εργαλεία ασύγχρονης επικοινωνίας.
  2. Τεχνικά ζητήματα (υλικό, μεταφορές έργων, προσβασιμότητα εκθεσιακών χώρων).
  3. Διαφορετικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ σχολικών μονάδων.

 

5. Προτάσεις για το 2025-26

Θεματική - Κατεύθυνση

Πρώτα Βήματα

«Φως & Σκιά» (φωτογραφία, installation)

– Διαμοιρασμός mini-workshops φωτισμού
– Συνεργασία με τοπικούς φωτογράφους

Σύμπραξη με Γ.Ε.Λ./ΕΠΑ.Λ. για μεικτά συνεργεία

– Κοινές εξωσχολικές αποστολές· role-modeling

Ψηφιακή Πλατφόρμα Portfolios

– Χρήση ανοιχτού λογισμικού • εξ αποστάσεως επιμέλεια

Καλλιτεχνικές «κατασκηνώσεις» 2 ημερών

– Εναλλασσόμενες έδρες· workshop με οικολογικούς οργανισμούς

Δημιουργία κινητής έκθεσης (pop-up)

– Μικρο-εκθεσιακές μονάδες σε δημαρχεία, βιβλιοθήκες, ΜΚΟ


Συνολικό Συμπέρασμα

Η δράση «ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό» δεν υπήρξε απλώς μια καλλιτεχνική πρωτοβουλία, αλλά ένα παράδειγμα ουσιαστικής συμπερίληψης και συνεργασίας στον χώρο της ειδικής εκπαίδευσης. Οι εικαστικές τέχνες λειτούργησαν ως εργαλείο αυτογνωσίας, ενδυνάμωσης και επικοινωνίας, δημιουργώντας έναν ασφαλή χώρο έκφρασης για τους μαθητές.

Η σύζευξη φυσικών υλικών, καλλιτεχνικής σκέψης και ανθρώπινης επαφής φανέρωσε πως η δημιουργικότητα μπορεί να γεφυρώσει διαφορές και να γεννήσει κοινότητες.

Το δίκτυο που δημιουργήθηκε, οι σχέσεις που καλλιεργήθηκαν και οι ιδέες που γεννήθηκαν αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για τη συνέχιση και την εξέλιξη της προσπάθειας, με την προοπτική αυτή η δράση να εξελιχθεί σε θεσμό με μακροχρόνιο αντίκτυπο.

Η δράση επιβεβαίωσε ότι τα ΕΕΕΕΚ μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε σύγχρονα καλλιτεχνικά εγχειρήματα, όχι ως «θεατές ένταξης», αλλά ως φορείς πολιτισμού.
Το τριπλό πλέγμα φύση – τέχνη – κοινότητα δημιούργησε ποιοτικές εμπειρίες μάθησης, ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση μαθητών & εκπαιδευτικών και άνοιξε νέες λεωφόρους συνεργασίας.

Με συνέπεια, τεκμηρίωση και ελαστική δομή, το Δίκτυο έχει όλα τα εχέγγυα να εξελιχθεί σε θεσμό αναφοράς για την καλλιτεχνική ειδική εκπαίδευση στη Βόρεια Ελλάδα και πέραν αυτής.

 

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έδεσσα, 20 Μαΐου 2025
Την Τρίτη 20 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η δια ζώσης συνάντηση έξι Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ): Έδεσσας, Φλώρινας, Αριδαίας, Αλεξάνδρειας, Άργους Ορεστικού και Πτολεμαΐδας, στο πλαίσιο του πολιτιστικού δικτύου «ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι: Χώμα και Νερό».
Η δράση αυτή, που υλοποιείται για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά, αποτελεί την κορύφωση μιας δημιουργικής συνεργασίας των μελών του δικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο των Καταρρακτών της Έδεσσας. Ακολούθησε παραποτάμια πεζοπορία προς τη Βυζαντινή Γέφυρα «Κιουπρί» και τα Μικρά Καταρρακτάκια, προσφέροντας στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά τη φυσική ομορφιά και το υδάτινο στοιχείο της περιοχής.
Στο Χατζηγιάννειο Εκθεσιακό Κέντρο φιλοξενήθηκε ομαδική έκθεση με έργα των σχολείων του δικτύου, τα οποία παρουσίασαν οι ίδιοι οι μαθητές, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία τους.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Σύμβουλος ΕΑΕ κα Πολυξένη Αλμπανίδου, ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Ιωάννης Τσεπκεντζής, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Ευάγγελος Τρυψιάνης, ο Σύμβουλος Καλλιτεχνικών κκ Παλιατσιος Γεώργιος και μέλη της συντονιστικής ομάδας του ΚΕΠΕΑ Έδεσσας – Γιαννιτσών.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ένα ξεχωριστό μουσικό δρώμενο, όπου όλοι οι συμμετέχοντες τραγούδησαν για το νερό, μαζί με τα μέλη του ΚΕΠΕΑ, σε κλίμα συγκίνησης και ενθουσιασμού.
Η δράση αυτή επιβεβαιώνει τη σημασία της συνεργασίας, της διαθεματικής εκπαιδευτικής προσέγγισης και της συμπερίληψης στη σχολική κοινότητα.
Η συντονιστική ομάδα του Δικτύου
Παλιατσιος Γεώργιος Σύμβουλος Καλλιτεχνικών ΠΕ08
Γκέλος Λεωνίδας ΠΕ08 Καλλιτεχνικών
Δημητριάδου Ασημίνα ΠΕ86 Πληροφορικής – Δ/ντρια ΕΕΕΕΚ Έδεσσας
















Σάββατο 5 Απριλίου 2025

 2η Δράση    Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Πτολεμαΐδας  2025  

Το έδαφος στη σύγχρονη Τέχνη    

Ως θεμέλιο ζωής το έδαφος είναι ένα ισχυρό και διαχρονικό πολιτιστικό σύμβολο. Η λέξη «άνθρωπος» προέρχεται στην πραγματικότητα από τη λατινική λέξη «humus», που σημαίνει γη ή έδαφος. Αναλογιζόμενοι τη σχέση της ανθρωπότητας με τη Γη, οι καλλιτέχνες έχουν από καιρό αγκαλιάσει το χώμα ως μέσο, από τα παλαιολιθικά γλυπτά έως τις αναγεννησιακές τοιχογραφίες που χρησιμοποιούν το χώμα ως χρωστική ουσία. Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το έδαφος για να στοχαστούν σε πολιτικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά και πνευματικά θέματα. Από τη δεκαετία του '70 έως σήμερα, το Something Curated αναδεικνύει έξι ισχυρά έργα τέχνης που χρησιμοποιούν το χώμα ως κεντρικό μέσο. 

    Ana Mendieta, Untitled (Fetish Series, Iowa), 1977. Ευγενική προσφορά του Whitney Museum of         American Art 

1. Το έργο του Walter de Maria είναι μια από τις πιο εμβληματικές εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί το χώμα ως κύριο υλικό. Αυτό το έργο αποτελείται από 250 κυβικά μέτρα γης απλωμένα στον όροφο μιας γκαλερί SoHo στη Νέα Υόρκη. Το κομμάτι είναι καθηλωτικό, τυλίγοντας τους θεατές στη μυρωδιά, την παρουσία και την υφή της ακατέργαστης γης. Το New York Earth Room προκαλεί τους παραδοσιακούς χώρους των γκαλερί εισάγοντας φυσικό υλικό σε ένα περιβάλλον που συνήθως προορίζεται για αποστειρωμένες, γυαλισμένες επιφάνειες. Η εγκατάσταση διαταράσσει την προσδοκία του θεατή για μια γκαλερί τέχνης, προτρέποντάς τους να θεωρήσουν τη γη όχι ως κάτι χρηστικό αλλά ως μια στοχαστική παρουσία. 


   The New York Earth Room , 1977. © Estate of Walter De Maria. Φωτογραφία: John Cliett. Ευγενική     παραχώρηση Dia Art Foundation, Νέα Υόρκη 


2. Η Κουβανό-Αμερικανίδα καλλιτέχνης και γλύπτρια Ana Mendieta αποκάλεσε τις παρεμβάσεις της στη φύση έργα «γη-σώμα». Εμπνευσμένη από τις αφρικανικές, αφρό-κουβανικές, πρώιμες ευρωπαϊκές και Taino παραδόσεις, η περίφημη σειρά Silueta και Fetish της , που δημιουργήθηκε μεταξύ 1973 και 1980 στην Αϊόβα και το Μεξικό, περιλαμβάνει διάφορα εφήμερα έργα τεκμηριωμένα στην κάμερα. Στη σειρά, η καλλιτέχνης κάλυψε το σώμα της με χώμα και λουλούδια, εντόπισε το σχήμα της με πέτρες και αμπέλια, μεταξύ άλλων φυσικών υλικών, και εξέθεσε αυτές τις διάφορες μορφές στα στοιχεία. Το Untitled (Σειρά Φετίχ, Αϊόβα) δείχνει ένα ανάχωμα σε σχήμα σώματος στο έδαφος, που περιβάλλεται από νερό και είναι τρυπημένο με ραβδιά.
Ana Mendieta, Untitled (Fetish Series, Iowa), 1977. Ευγενική προσφορά του Whitney Museum of American Art 

3.  Το Urs Fischer's you είναι ένα μεταμορφωτικό έργο τέχνης που αποδομεί τους παραδοσιακούς εκθεσιακούς χώρους χαράσσοντας έναν τεράστιο λάκκο στο πάτωμα μιας γκαλερί. Το αποτέλεσμα είναι ένα τεράστιο κενό γεμάτο με ανασκαμμένη γη. Ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με την έντονη κοιλότητα, μια απουσία που είναι ταυτόχρονα επιτακτική και ανησυχητική. Δημιουργώντας αυτόν τον κενό χώρο μέσα σε μια γκαλερί, ο Fischer προκαλεί τον θεατή να επανεξετάσει τη γκαλερί όχι ως χώρο προβολής αλλά ως ένα μεταβλητό περιβάλλον που μπορεί να αναδιαμορφωθεί και να αποσταθεροποιηθεί. Η πράξη του σκάψιμο, της έκθεσης της Γης μέσα σε έναν δομημένο, τεχνητό χώρο, εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη εισβολή στη φύση και την εξόρυξη φυσικών πόρων.  

    Urs Fischer, you , 2007. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και του Gavin Brown's Enterprise 

4.  Στην εγκατάστασή της Soil-Erg , που παρουσιάστηκε στο dOCUMENTA 13, η Claire Pentecost χρησιμοποιεί το έδαφος για να ασκήσει κριτική στην εμπορευματοποίηση των φυσικών πόρων. Επαναλαμβάνει το χώμα ως μια μορφή νομίσματος, τονίζοντας την εγγενή του αξία ως υλικό που διατηρεί τη ζωή. Η εγκατάσταση της Πεντηκοστής αντικατοπτρίζει την ανθρωποκεντρική πρακτική της αντιμετώπισης του εδάφους ως αντικείμενο προς εκμετάλλευση, προτείνοντας αντ' αυτού να θεωρηθεί ως ζωτικός πόρος που αξίζει φροντίδα και προστασία. Δημιουργώντας «εδαφικά νομίσματα», η Πεντηκοστή εφιστά την προσοχή στο πώς οι σύγχρονες οικονομίες συχνά παραβλέπουν την περιβαλλοντική υγεία επιδιώκοντας κέρδος. Το έργο της προσφέρει ένα εναλλακτικό σύστημα αξιών που αναγνωρίζει την οικολογική αξία του εδάφους και την αναγκαιότητα της διαχείρισης.

    Λεπτομέρεια Claire Pentecost's Soil-Erg install, 2012. DOCUMENTA 13, Γερμανία. © Κλαίρη              Πεντηκοστή

5.  Το Asad Raza's Absorption είναι ένα συμμετοχικό έργο τέχνης στο οποίο το ίδιο το χώμα «παράγεται» μέσα στον χώρο της γκαλερί, δημιουργώντας έναν ενεργό κύκλο μεταμόρφωσης. Ο Raza συνεργάστηκε με επιστήμονες για να δημιουργήσει ένα «νέο» έδαφος, το οποίο αναμειγνύεται και εμπλουτίζεται σε πραγματικό χρόνο από τους συμμετέχοντες. Αυτή η εγκατάσταση που βασίζεται σε διαδικασίες προσκαλεί τους θεατές να αλληλεπιδράσουν με το έδαφος ως ζωντανή, δυναμική οντότητα. Η απορρόφηση δίνει έμφαση στο αναγεννητικό δυναμικό του εδάφους, αμφισβητώντας την έννοια της υποβάθμισης υπογραμμίζοντας την ικανότητα του εδάφους να ανανεώνεται. Αυτό το έργο είναι ταυτόχρονα ένα έργο τέχνης και μια οικολογική πρακτική, που ενθαρρύνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την υγεία του εδάφους ως ζωτικής σημασίας για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Βίντεο  https://youtu.be/mGvu64b3CEM
Asad Raza, Απορρόφηση , 2019

6.  Το πρόσφατο έ ρ γ ο τ η ς Ev e Ta g n y, U n a d o r n e d Landscapes , εξετάζει το έδαφος ως ένα δοχείο μνήμης και ιστορίας. Χρησιμοποιώντας χώμα που προέρχεται από διάφορες τοποθεσίες , ο Tagny εξερευνά θέματα αποικιοκρατίας, εκτοπισμού και ανθεκτικότητας. Η δουλειά της συχνά ενσωματώνει το έδαφος με οργανικά υλικά, εφιστώντας την προσοχή στη διασύνδεση των ανθρώπινων ιστοριών και των οικολογικών συστημάτων. Τα Unorned Landscapes αντικατοπτρίζονται στο έδαφος ως ένα «σημασμένο έδαφος», φέροντας τα αποτυπώματα τόσο των φυσικών όσο και των ανθρώπινων παρεμβάσεων. Το έργο του Tagny είναι βαθιά ποιητικό, τιμά την ικανότητα του εδάφους να θυμάται και να διατηρεί ιστορίες πολιτιστικής και οικολογικής σημασίας.
    Eve Tagny, Unadorned Landscapes , 2023. Άποψη εγκατάστασης στο εθνικό μουσείο καλών τεχνών
    του Κεμπέκ. © Eve Tagny


    “ΠαπαρούνεςΕ.Ε.Ε.ΕΚ. Πτολεμαϊδας 2025

                              Παπαρούνες (Λεπτομέρεια  έργου)



1η δράση Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Πτολεμαΐδας 2025

 






Με χώμα και νερό 

                                                   Το έργο μας "Με χώμα και νερό" 2025 









Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025

Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΝΑΟΥΣΑΣ- 2η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριων μελών του Δικτύου

 

2η Διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών του Δικτύου "Ε.Ε.Ε.ΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι: Χώμα και Νερό"

Σήμερα 27 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση των μελών του Δικτύου παρουσία μαθητών/τριών. Οι μαθητές /τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους εμπνευσμένες απο το έργο ενός καλλιτέχνη, είτε Έλληνα είτε ξένου, που ασχολήθηκε με το χώμα και το νερό.

Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας αρχικά ερεύνησαν το έργο ξένων αλλά και Ελλήνων καλλιτεχνών.  Ιδιαίτερα τους άρεσε το έργο του κ. Εμμανουήλ Λύτρα, ενός Έλληνα ζωγράφου απο την Τήνο. Με βάση το έργο του κ Λύτρα δημιούργησαν το δικό τους έργο!

 






Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025

E.E.E.EK ΝΑΟΥΣΑΣ- 1η Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών-τριων του Δικτύου


 Σήμερα 25 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των μελών του Δικτύου παρουσία μαθητών/τριών. Οι μαθητές /τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους με θέμα τους "Μύθους και Θρύλους της περιοχής τους" . Κατά το προηγούμενο διάστημα όλοι οι μαθητές/τριες εργάστηκαν στο να δημιουργήσουν ένα εικαστικό έργο εμπνευσμένο απο έναν μύθο ή θρύλο της περιοχής τους, που σχετίζεται είτε με το χώμα, είτε με το νερό, είτε και με τα δύο στοιχεία. 

Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας αρχικά ανέτρεξαν σε διάφορες ιστορικές πηγές και αφού κατέγραψαν τις απαραίτητες πληροφορίες, δημιούργησαν το παρακάτω βίντεο και έργο, όπου παρουσιάζουν το μύθο και το θρύλο του ποταμού "Αράπιτσα".




 




Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Ε.Ε.Ε.ΕΚ ΝΑΟΥΣΑΣ- 1η Διαδικτυακή συνάντηση του Δικτύου "Ε.Ε.Ε.ΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι: Χώμα και Νερό"

 1η Διαδικτυακή συνάντηση του Δικτύου "Ε.Ε.Ε.ΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι: Χώμα και Νερό"

29 Ιανουαρίου 2025

 

Τη Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η 1η διαδικτυακή συνάντηση των συντονιστών των εφτά (7) Ε.Ε.Ε.ΕΚ που συμμετέχουν κατά τη φετινή χρονιά στο Δίκτυο "Ε.Ε.Ε.ΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι: Χώμα και Νερό". Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ορίστηκαν το βασικό πλαίσιο του Δικτύου καθώς και οι δραστηριότητες των επόμενων μηνών. Καλή αρχή σε όλους!






  ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό   Γενική Περιγραφή Η δράση «ΕΕΕΕΚ του Ύδατος Ορμώμενοι / Χώμα και Νερό» αποτελεί ένα Δίκτ...